21.11.13

bladblazers

donderdag, 21 november 2013

Ik ga even klagen. En dat na zo'n prachtige herfstdag als vandaag. We gingen naar het bos om te genieten van de zon, de herfstkleuren en de geluiden van de wind door de bladeren, het gakken van de ganzen en het geplas en gespetter van de eenden. Ik had een bal meegenomen, kon ik lekker op een bankje in de zon zitten en Lonne met de bal spelen.
En dan krijg je die herrie! Dat constante, zo irritante geluid van de bladblazers. Dat duurt niet even, het gaat onafgebroken door. De man die blaast heeft oordoppen, ik niet!!!! Van grote afstand hoor je het al en het lijkt wel een soort besmetting (het lijkt niet, het ís zo).



Overal worden die dingen gebruikt. Dat de plantsoenendienst de straten langs gaat met die apparaten snap ik nog. De Arbowet verbiedt de bezem. Maar dat geblaas ruimt  niets op, de bladeren worden slechts verplaatst. Bij de eerste windvlaag liggen ze weer op de weg. Zo blijf je aan de gang en de herrie ook.  Ook particulieren blazen er op los. Zoals vanmiddag. Dat bos grenst aan een zeer, zeer chique buurt, met villa's die tussen de één en twee miljoen euro kosten. Je zal er maar wonen. Dan kan je niet eens rustig van je tuin genieten, omdat je buurman de hele middag herrie maakt. Ben ik even blij dat ik in een rijtjeshuis woon, daar valt niks te blazen. 
 


Geen opmerkingen: