1.9.15

stil in huis . . .

dinsdag 1 september 2015

Vanmorgen, om half negen, Lonne naar de dierenarts gebracht. Met vereende krachten is ze op de behandeltafel gezet en met flink verzet van Lonne is er een infuus aangebracht. Toen de benodigde vloeistoffen erdoor en ze was 'weg'.
 

 
Ik naar huis. En wat is het daar nu stil!! Akelig stil. Ik realiseer me nu pas hoe aanwezig Lonne is. Ik ben al elf jaar met Lonne samen en vind dat onderhand heel gewoon. Nu merk ik pas hoe ik aan haar gehecht ben. Gelukkig komt ze straks weer thuis. 
 
Zojuist ( negen uur) belde de dierenarts dat er aan één kant van Lonne's kaak twee kiezen uit moeten. Een grote, die is afgebroken en een kleintje, helemaal achterin, zit los. Die is ook niet te redden. Nu gaan ze aan de andere kant kijken. En zullen ze weer bellen wat er daar moet gebeuren.
Netjes hè? dat ze mij zo op de hoogte houden.

 
 Om halftien het tweede telefoontje, aan de andere kant van Lonne's gebit precies hetzelfde verhaal. Ook hier de kleine kies die los zit, maar van grote kies was ook de wortel ontstoken. Met het weghalen is daardoor een groter gat ontstaan en dat is gehecht.Heftig hoor!

Daarna mocht ik om half elf bellen. De operatie was klaar en geslaagd; een half uur later mocht ik weer bellen. Toen was Lonne redelijk wakker, maar nog niet in staat om te lopen. Ik kan haar om 12 uur ophalen.
En nu ligt ze thuis, op haar eigen kleed haar roes uit te slapen.

Ze heeft voor tien dagen pijnstillers (Carprodyl) mee gekregen, plus een gebitspasport waarop staat welke kiezen zijn weggehaald. En in een doosje de verwijderde kiezen en wortels. (getver, wat moet ik daar mee?)
Verder moet ze zich vandaag rustig houden en nog niet eten. Ze mag de komende dagen geen brokken eten, maar die kreeg ze toch al niet; haar normale voer, Smuldier is prima.
Over twee weken moet ik bellen hoe het ermee gaat. Als ik iets raars opmerk, bel ik uiteraard eerder.

Tijdens de narcose liet Lonne urine lopen, die is opgevangen en getest (vanwege haar leeftijd) en daaruit bleek dat die veel te waterig is. Vraag me niet wat dat betekent (nieren?), maar vanaf nu moet ik afmeten hoeveel ze per dag drinkt en dat over twee weken melden. Verder konden/wilden ze er niets over zeggen. We gaan braaf water wegen.
Nou, dat was het dan. Volgens de dokter was deze behandeling hard nodig en zal Lonne nu niet meer stinken.
O ja, ik kreeg ook nog een rekening: € 356,20.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja oud wijffie, je kan voorlopig weer mee!
groetjes en beterschap van ome Jules

Anoniem zei

Safira heeft in Oostenrijk een maagbloeding gehad. Thuis gekomen gelijk een gastroscopie gemaakt en wat biopten afgenomen, want het kon een maagzweer of maagkanker zijn...spannende dagen. Het is een maagzweer en de oorzaak is waarschijnlijk dat ze niet tegen eiwitten kan. Nou heeft ze brokken waarin de eiwitten zo klein zijn dat het lichaam ze niet meer erkend als eiwit... en ze is opgeknapt!

Verder moest mevrouw een wortelkanaalbehandeling, omdat haar hoektand ook nog afbrak, dus dat dan ook maar op korte termijn en nu moet ze zeker nog zes jaar mee om alle kosten eruit te halen! ;)

Liefs!